Jak má vypadat správný obchodník/ice ve firmě?

Takový správný typ obchodníka, kterého vaše firma potřebuje, musí splňovat hned několik základních podmínek:

  • Správný obchodník musí chtít komunikovat se zákazníky. Pokud nemá komunikaci s lidmi zrovna v oblibě, protože je mladý, nezkušený, ale má zájem se učit, rozvíjet a posouvat, pak má šanci uspět.
  • Pod vedením zkušeného trenéra uspěje takový obchodník velmi rychle.
  • Pracuji velmi ráda s budoucími obchodníky, kteří obchod nikdy nedělali, ale mají velkou chuť to zkusit. V krátkém čase poznám, jestli takový člověk na obchod talent má nebo nemá.
  • Správný obchodník ve firmě může přejít na obchodní oddělení klidně z pozice pracovník skladu, ale pouze v případě, že má zájem na sobě pracovat a cítí, že má na víc. Pokud chce na sobě makat, tak má polovinu úspěchu za sebou. Stačí vzít odvahu do svých rukou a zkusit se přihlásit na pozici obchodníka u vás ve firmě nebo v kterékoli jiné firmě.

 

Pravda je, že každá firma energeticky a typově potřebuje malinko jiného obchodníka. Jsou firmy, které snesou průměrné obchodníky a vyhovuje jim jejich energie. Jsou firmy, které hledají „žraloky“ a „štika“ nebo „kapr“ zkrátka nestačí. Každá firma má svá specifika. Nejsou všichni obchodníci stejní. Důležité je najít přesně to, co firmě vyhovuje, aby zdravě rostla a takový „žralok“ všechny kolegy nespořádal jedním soustem. Každá firma má jinou kulturu a energii, aby vznikla synergie, je třeba zapojit intuici a empatii. Každý obchodník musí firmě sednout, jinak nebude spokojena firma ani obchodník.

Rezervujte si konzultaci zdarma

Je nutné přijímat obchodníka z oboru?

Toto opravdu nutné není.

Obchodník z oboru má zkušenosti a kontakty v oboru – to může být na začátku spolupráce výhoda. Nevýhoda je, že bude žádat větší peníze a má určité návyky a nějaký standart, který požaduje. Pokud firmě přinese okamžité výsledky a zaplatí se, pak je to v pořádku. Pokud na sebe nevydělá, nastává problém. Nikdy nedoporučuji firmám nabízet nově příchozímu obchodníkovi ihned smlouvu na dobu neurčitou. Vyplácí se mi vždy předložit smlouvu na dobu určitou a získat tak dostatek času si svého nového obchodníka prověřit. Postupně si budovat důvěru a synergii mezi firmou a obchodníkem s ohledem na jeho výsledky a ochotu dýchat a „kopat“ za firmu ve firemním dresu.

Je důležité mít ve svém týmu loajálního obchodníka, který s firmou energeticky ladí.

Obchodník který v oboru nepracoval má své výhody. Nemá žádné návyky, můžete si ho vychovat a nastavit mu systém práce, který bude vyhovovat vám. Můžete si ho hezky tvarovat, navrhovat mu různé motivační odměňování, které zrovna firma potřebuje. Kam se potřebuje firma dostat, tam směřujte odměnu obchodníka. Udělá přesně to, co firma potřebuje a ještě za skvělé výsledky získá odměnu. Přináší firmě tržby i zisky přesně takové, jaké firma požaduje. Nemá příliš vysoké požadavky na mzdu, pokud je mimo obor a obchod nikdy nedělal. Pokud je mladý plný elánu, tak má i drive, který firma může využít. Postupně takový obchodník roste a s ním roste i firma a odměny obchodníka. Obchodník musí mít motivační odměňování, jinak nebude spokojený, nevydělá si ani obchodník ani firma. Dlouhodobě je odměňování bez motivace neefektivní pro obchodníka i pro firmu.

V mé praxi jsem vedla, motivovala, směřovala a vychovala již mnoho zajímavých lidí. Měla jsem možnost si ty správné obchodníky vždy sama vybrat. Někteří se na obchod nehodili vůbec a ti dobří, talentovaní s ochotou na sobě pracovat, uspěli. Obchodník je osobnost, která má ráda, když jsou za ní výsledky vidět. Lidé, kteří nemají rádi orientaci na výsledky, nemohou být obchodníky . Jsou lidé, kteří svou vlastní cenu neznají, neumí si říct ani o cenu produktu nebo služby firmy pro kterou pracují.

Specializuji se na budování obchodního týmu pro firmu, která žádný obchod nikdy nedělala, ale uvažuje o tom a neví, jak začít. Oživuji obchodní týmy, které nám usínají a podlehli stereotypní práci, kde výsledky stagnují. Vyhledám ideální obchodníky pro konkrétní firmu. Nastavím procesy a vyhodnotím výsledky přímo u vás ve firmě.

Sdílení:

Zeptej se svého mentora

Žij svoje sny. Mým posláním je rozvíjet jednotlivce
i pracovní týmy. Motivuji skálopevně rozhodnuté lidi
pro změny ve svém životě.

Posilovat duši a prožívat naplněný život  v rovnováze je stejně důležité, jako chodit do posilovny a trénovat krásné křivky fyzického těla.